Reparam laptopul sau luam unul nou

Reparam laptopul sau luam unul nou

Reparam laptopul sau luam unul nou?

 

Laptopurile, ca si calculatoarele, de altfel, daca sunt folosite intensiv, se defecteaza, pentru ca nu exista perfectiune si intotdeauna exista o componenta sau un subansamblu care cedeaza la efort prelungit, fara ca aceasta sa insemne ca piesa respectiva a avut vreo defectiune din fabrica. La laptopurile mai „batrane” mai intervine si „oboseala”, fiecare piesa avand un termen bine definit in care functioneaza conform specificatiilor, in afara acestei perioade, oricand, existand posibilitatea ca aceasta sa cedeze, fara ca prin aceasta sa fie atins in sens negativ standardul de calitate. Exista chiar un termen, MTBF (Media Timpului de Buna Functionare), coeficient care defineste fiabilitatea unui produs. In limba engleza, termenul MTBF vine de la Mean Time Between Feilure, adica „timpul mediu intre doua esecuri (defectari, avarii…). Formula de calcul este, simplist vorbind, logica: se imparte durata de viata a produsului la numarul de defectari in aceasta perioada.

Reparam laptopul sau luam unul nou
Reparam laptopul sau luam unul nou

Acestea fiind zise, este riscant sa repari laptopul, chiar la un service, daca nu ai certitudinea ca piesele inlocuite nu provin de la un laptop care a functionat foarte multe ore pana la dezmembrare. In acelasi timp, daca laptopul propriu nu a fost „forjat” zi si noapte, l-ati intretinut cum se cuvine (cu desprăfuiri regulate, la 6 luni) si daca exista posibilitatea de folosi piese noi pentru reparatie (desi unii spun ca „strici orzul pe gaste”, pentru ca laptopul e, oricum, batran – e bine sa le raspundeti ca depinde, intotdeauna, ca la oameni de altfel, CUM a imbatranit, cum si-a trait viata!), atunci este bine sa il reparati, daca nu va permiteti unul nou.

Laptopul nou este de preferat, in cazul in care si necesitatile au crescut, utilizati programe noi, care cer mai multa putere de calcul sau de afisare, ori viteza crescuta si cel vechi nu mai face fata, si daca aveti posibilitatea unui buy-back si astfel micsorati costul efectiv al laptopului. In acest din urma caz, va trebui sa-l achizitionati de la unitatea unde il predati si va trebui sa fiti atenti si la ce perioada de garantie vi-l ofera pe cel nou si daca eventualele reparatii in garantie se fac la aceeasi unitate sau trebuie trimise la producator, in acest fel durata reparatiei fiind foarte mult extinsa.

Evident, exista si posibilitatea de a-l up-grade! Pentru viteza, puneti un SSD in locul hard disk-ului vechi, schimbati memoriile RAM in sensul maririi capacitatii si, daca este posibil, schimbati placa video cu una mai performanta – atentie la compatibilitate, daca vreti sa o faceti singuri. Toate astea este foarte indicat sa le faceti la un service serios, care va va da si garantie, atat pentru componentele schimbate cat si pentru manopera.

 

Daca doriti sa va „revigorati” laptopul, sunati la 0763 644 629 sau 0765 941 097 ori aduceti-l la unul din sediile PC Laptop din Crangasi – str. Vintila Mihailescu Nr.7, sector 6 sau Dristor – Mihai Bravu – str. Racari nr.14 Bloc.44 Sc.1 ap.3 interfon 03 si il vom face „ca nou”! J

 

Spor in toate, tuturor!

 

Distribuie acest articol